wtorek, 23 kwietnia 2019

KINESIOTAPING - temat miesiąca

Plastrowanie dynamiczne – Kinesio Taping to metoda terapeutyczna polegająca na oklejaniu wybranych fragmentów ciała plastrami o specjalnej strukturze. Temat  wpływu kinesiotapingu na siłę mięśniową i pomiar skuteczności terapii poruszany jest w następujących artykułach:
Brychcy A., Pawlak M., Pół wieku badań na temat kinesio tapingu – czym i jak mierzymy skuteczność terapii, „Medycyna sportowa” 2018, nr 3, s. 135-153;

Kurasiński R., Nowak Z., Wpływ kinesiotapingu na reakcje siły mięśniowej u dorosłych aktywnych fizycznie, „Rehabilitacja w praktyce” 2019, nr 2, s. 29-33;
Morel S., Curyło-Babiuch E., Ocena kontroli głowy u dziecka z czterokończynowym mózgowym porażeniem po aplikacji taśm kinesiotaping na mięsień prostownik grzbietu, „Rehabilitacja w praktyce” 2019, nr 1, s. 58-67.

1 komentarz:

  1. Słyszałem wiele pozytywów o takiej terapii taśmami ale jeszcze nie miałem okazji ani potrzeby aby u mnie takie stosować. Chociaż zmagam się od jakiegoś czasu z bólem kciuka, zaczęło się na feriach na nartach. Wyczytałem, że to może być kciuk narciarza https://carolina.pl/klinika-ortopedii-i-traumatologii/reka/kciuk-narciarza/ mimo, że nie jestem zawodowym narciarzem.

    OdpowiedzUsuń